Παρασκευή 24 Απριλίου 2009

Ντροπή: Πατέρας ανάπηρης φοιτήτριας έφτιαξε ράμπα στο πανεπιστήμιο για να έχει πρόσβαση



"ΕΚΕΙΝΗ ΔΕΝ ΑΠΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ. ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΤΗΝ ΑΠΕΚΛΕΙΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ"


Επί πέντε ολόκληρα χρόνια ταλαιπωρείται νεαρή φοιτήτρια με αναπηρία της Σχολής Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σύρο, καθώς ακόμα και η πρόσβασή της σε χώρους φοίτησης του πανεπιστημίου είναι αδύνατη.


Η 23χρονη κοπέλα δεν μπορεί να παραβρεθεί στην εξέταση των μαθημάτων της και, παρά το γεγονός ότι έχει ζητήσει επανειλημμένα να εξεταστεί σε προσβάσιμο για εκείνη χώρο, δεν έχει βρει καμία ανταπόκριση.

Όταν πριν από πέντε χρόνια, η 23χρονη εισήχθη στη σχολή, συνειδητοποιώντας ότι δεν μπορούσε να έχει πρόσβαση στην πλειονότητα των κτιρίων, ζήτησε την τοποθέτηση δύο ραμπών σε αντίστοιχα κτίρια.
Οι αρμόδιοι τη διαβεβαίωσαν για την άμεση τοποθέτησή τους. Ένα χρόνο αργότερα, κι εφόσον καμία κίνηση δεν είχε γίνει, ο πατέρας της φοιτήτριας υποχρεώθηκε, με δικά του έξοδα, να καλέσει έναν τοπικό μάστορα για να τοποθετήσει μια αυτοσχέδια ράμπα στην είσοδο του ενός κτιρίου. Λίγο αργότερα, φτιάχτηκε άλλη μία ράμπα για ένα δεύτερο κτίριο της σχολής. Πλέον, είχε πρόσβαση στα δύο εκ των τριών κτιρίων του πανεπιστημίου. Όχι στους ορόφους των κτιρίων, στο ισόγειο μόνο!

Συνεπώς, η 23χρονη φοιτήτρια είχε τη δυνατότητα να παρευρίσκεται αποκλειστικά στην εξέταση των «ισόγειων» μαθημάτων. Το 2008, «τέθηκε εκτός λειτουργίας» το ένα από τα δύο προσβάσιμα κτίρια λόγω καταστροφής της αποχέτευσης. Έχοντας φτάσει στο 5ο έτος φοίτησης και με τον αριθμό των χρωστούμενων μαθημάτων να έχει αυξηθεί, η κοπέλα ζήτησε από τους αρμόδιους της σχολής να εξεταστεί σε πέντε συγκεκριμένα μαθήματα που έπρεπε να περάσει στο ισόγειο του μοναδικού κτιρίου στο οποίο είχε πλέον πρόσβαση.

Η απάντηση που έλαβε ήταν ότι μπορούσε να εξεταστεί στο εν λόγω ισόγειο μόνο για ένα από τα πέντε μαθήματα. Στις 31 Μαρτίου, η γενική συνέλευση των συμφοιτητών της συζητήθηκε το θέμα της και αποφασίστηκε να ζητηθούν εξηγήσεις από τη σχολή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: